Prizmy pro záporové pažení

Prizmy pro záporové pažení

Záporové pažení (tzv. berlínské) je metoda dočasného pažení stěn stavebních jam nad hladinou podzemní vody

Pažiny / prizmy

Tvoří výplň mezi záporami. S postupujícím výkopem stavební jámy se pažiny / prizmy vkládají mezi zápory. Jjejich účelem je vytvořit stěnu odolávající zemnímu tlaku. Pažiny / prizmy jsou nejčastěji dřevěné – z kulatiny nebo hraněného řeziva. Pažiny se klínují dřevěnými klíny proti přírubám zápor, aby se dosáhlo jejich plného kontaktu s paženou zeminou. Průběh zemních prací a vlastního pažení musí být koordinován tak, aby odtěžením vzniklá stěna stavební jámy nebyla ponechána bez pažení. Prostor vzniklý mezi pažinami a stěnou výkopu musí být ihned po nasazení pažin zasypán vhodným materiálem, aby byl zaručen kontakt pažící konstrukce s rostlou zeminou za pažením, a nemohlo tak dojít k poklesu nebo sesunutí stěny výkopu, který by ve většině případů způsobil i poškození sousedních objektů.

Záporové pažení

Je levné a rychlé řešení pro zajištění stavebních jam a svahů nad hladinou podzemní vody.

Ke každé zakázce se snažíme přistupovat individuálně a dodávat pažiny / prizmy v délkách tak, aby při instalaci docházelo k minimálnímu odpadu materiálu.

Standardně držíme skladem pažiny / prizmy
V délkách: 1,5 2,0 3,0 4,0 metrů
V síle: 60 80 100 120 milimetrů

Zápory

Jsou to prvky převážně z dřevěných profilů, které jsou osazeny do horniny. Zápory mohou být buď osazeny do před hloubených vrtů nebo zavibrovány pod úroveň budoucího dna stavební jámy. Nejčastěji se používají profily I, U nebo HEB.

Pažiny

Tyto tvoří výplň mezi zápory. Jejich účelem je vytvořit stěnu, která odolává zemnímu tlaku. Pažiny mohou být dřevěné (z kulatiny nebo hraněného řeziva) nebo ocelové.

Kotvení

Stabilita záporových stěn, zejména u hlubších výkopů, je zajištěna kotvením. Používají se pramencové horninové kotvy, které se osazují přes ocelové převázky. Jinou možností jsou rozpěry z ocelových rour.

Demontáž

Většina záporového pažení může být po skončení své funkce demontována. Demontáž probíhá ve dvou fázích: nejdříve jsou deaktivovány kotvy a odstraněny převázky, poté jsou vytaženy ocelové zápory.

Reference
našich prací

Zaujala Vás naše služba?

Máte zájem o více informací nebo by jste si rádi domluvili si slevu na větší objednávku? Rádi Vám s tím pomůžeme, po vyplnění údajů Vám zavoláme v nejbližší možný pracovní den.